حضور شرکتهای خلاق و دانشبنیان در نمایشگاه رسانههای ایران
برای نخستین بار، بخش نوآوری و فناوری با حضور شرکتهای فناور، خلاق و دانش بنیان حوزه رسانه، در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران برگزار شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، امیرحسام بهروز، مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» ، در حاشیه بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران گفت: هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم جزو مفاهیم نوینی هستند که با توجه به ظهور نوآوریها و فناوریهای نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران شاهد آن هستیم.
وی افزود: در سالهای اخیر توجه به توسعه فناوری و کاربردی سازی دانش در صنایع مختلف و سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیانها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است، بر همین اساس در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران به حوزه نوآوری و فناوری توجه ویژهای شده است.
مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» گفت : در این دوره از نمایشگاه رسانهها بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حضور شرکتهای فناور، خلاق و دانشبنیان حوزه رسانه با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی معاونت علمی برگزار می شود.
امیرحسام بهروز افزود : سرای «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در نمایشگاه با حضور ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانشبنیان تشکیل شده و در کنار آن برنامههای ویژهای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویر پردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی به عنوان برنامههای جانبی در همان محل برگزار میشود.
وی گفت : هدف ما آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با این فناوریها و کاربردیسازی ابزارهای فناوری محور و دانش پایه در حوزه رسانه است تا از نظر محتوا و زیرساخت بیشتر با نوآوریها و فناوریهای نوین که در بخشهای مختلف صنعت رسانه شاهد آن هستیم، آشنا شوند.
بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران که امسال پس از شش سال وقفه از ۲۹ بهمن در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است ، با یک روز تمدید، فردا به اتمام میرسد.