پخش زنده
امروز: -
مدیر کل آموزش و پرورش قم از اجرایی شدن طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در تمامی مدارس استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش قم در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: غربالگری و شناسایی مشکلات اجتماعی در بین دانش آموزان و در مدارس از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است و این شناسایی در مقطع ابتدایی توسط معلمها انجام میشود.
وی افزود: در مقطع متوسطه اول و دوم پرسشنامههایی با ۶۰ گویه طراحی شده که توسط خود دانش آموزان پاسخ داده میشود.
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: ۶۰ نفر از فرهنگیان زبده و آموزش دیده نیز با مراجعه حضوری به بیش از ۱۳۰۰ مدرسه استان، آسیبهای اجتماعی موجود در این مدارس را رصد کرده و گزارش کامل آن را به منظور رفع این معضلات به دستگاههای مسئول ارائه کرده اند.
سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در این جلسه، بر اهمیت انجام کارهای فرهنگی در مدارس و در بین دانش آموزان تاکید و گفت: مدارس ما باید توام با آموزش، پرورش دانش آموزان را نیز مورد توجه قرار دهند.
وی حل معضلات و آسیبهای اجتماعی موجود در مدارس را از مهمترین اولویتهای استان برشمرد و گفت: در صورتی که آسیبی حتی در بین یکی از دانشآموزان وجود داشته باشد و درمان نشود، این مشکل میتواند به باقی دوستان و همکلاسیهای وی نیز آسیب زده و آثار مخربی در پی داشته باشد.
وی در ادامه به برخی از فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در بخش دانشآموزی پرداخت و گفت: در سال گذشته حدود ۱۷۰۰ دانش آموز در اردوهای راهیان نور شرکت کرده بودند در حالی که امسال تاکنون بیش از ۵۷۰۰ دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر کردند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت خیران و گروههای جهادی در کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس تاکید کرد و گفت: باید مجموعهای منسجم در بدنه آموزش و پرورش مستقر شود و به صورت تخصصی روی آسیبهای اجتماعی موجود در مدارس کار کند.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: باید همزمان با افزایش سرانه آموزشی به موضوع بهبود وضعیت روحی و کاهش آسیبها در مدارس توجه شود و این موضوع نیازمند همکاری و هم افزایی تمامی نهادها و دستگاههای فرهنگی است.