نوشت افزار ایرانی در کشور تنها یک حامی دارد!
سالهاست برای بهبود نوشت ابزار ایرانی تلاش میشود، اما با وجود شرایط ویژه کرونایی امسال تنها توسط یک حامی تبلیغ میشود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ لوازم تحریر با نزدیک شدن به ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، جلوه ویژهای پیدا میکند. تولید و بروزرسانی این لوازم بنا به سلیقه هر نسل از دانش آموزان جزوی از مهارتهای درآمدزایی در بازار لوازم تحریر است.
امسال برپایی کلاسهای درس با شیوع ویروس کرونا، شیوه جدیدی را به خود میبیند و البته به نظر میرسد این نوع تدریس بر روی بازار خرید نوشت ابزارها تاثیری نداشته باشد چرا که دانش آموزان به صورت غیرحضوری هم برای انجام تکالیف خود به نوشت ابزارهایی مانند مداد، مدادرنگی، خودکار، پاک کن، دفتر و دفتریادداشت احتیاج خواهند داشت.
به گفته مهرناز شریفی، تولیدکننده نوشت افزار ایرانی: سالهاست که برای بهتر شدن برندهای تجاری از جمله برندهای محصولات ایرانی تلاش شده است. اما هنوز طراحان داخلی حمایت معنوی نمیشوند تا طرحهای بکر و مناسب با سلیقه ایرانی روی دفترچهها نقش ببندند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خانوارهای ایرانی از خریدن لوازم و نوشت ابزارهای ایرانی هنوز هم استقبال چندانی نمیکنند؟ تاکید کرد: به نظر میرسد عمدهترین مشکل به طراحیها بازمی گردد، اما چنین هم نیست، طراحیها از پویانماییها و رسانههای تصویری حوزه کودک سرچشمه میگیرند و چرخش چرخ صنعت لوازم التحریر علاوه به دست طراحان، بلکه به دست سازندگان فرهنگ تصویری کشور نیز محقق میشود.
این تولید کننده ایرانی در پایان به اهمیت استفاده لوازم تحریر ایرانی توسط مسئولان و تبلیغ به دستان دولت مردان اشاره کرده و گفت: همانطور که رهبر انقلاب تمام تلاش خود را با ظرافت خاص به تبلیغ کالای ایرانی به ویژه نوشت ابزار ایرانی به کار بسته اند، مسئولان نیز باید خود الگوی جوانان آینده باشند تا بتوانیم با استفاده از کالای داخلی هم دست تولیدکننده را بگیریم.